۱۲۱ هزار رأس دام در رزمایش جهاد دامپزشکی استان همدان واکسینه می‌شوند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی استان توسط قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور و واکسیناسیون ۱۲۱ هزار رأس دام در این رزمایش خبر داد.

دکتر امیرحسین نقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رزمایش بزرگ سه روزه جهاد دامپزشکی استان مزین به نام سردار شهید حسین همدانی، ۱۲۱ هزار رأس دام سبک  مناطق محروم و صعب العبور، کم برخوردار و کمتر توسعه یافته و مناطق عشایری سطح استان همدان با همکاری سپاه انصار الحسین(ع)، بسیج مهندسان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد احسان واکسیناسیون رایگان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش سه روزه از ششم تا هشتم تیر برگزار خواهد شد، افزود: معاینه و ویزیت و درمان رایگان دام، تزریق واکسن طاعون نشخوار کنندگان کوچک و بروسلوز و هاری، توزیع واکسن نیوکاسل طیور بومی، سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام و آموزش و ترویج دامداران از جمله خدمات ارائه شده در این رزمایش خواهد بود.

نقی‌پور خاطرنشان کرد: در این رزمایش ۸۸ نفر نیروی عملیاتی در قالب دکتر دامپزشک،کاردان دامپزشکی و کارشناس دامپزشکی حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: چهار شهرستان ملایر، همدان، تویسرکان و کبودراهنگ از جمله جامعه هدف در این رزمایش سه روزه خواهند بود که دام مناطق عشایری و مناطق صعب العبور این شهرستان‌ها واکسیناسیون رایگان می ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *