بیش‌از ۲۱ هزار راس دام وارد سیستان و بلوچستان شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام از بازارچه‌های مرزی دریایی و زمینی به ۲۱ هزار و ۳۶۰ راس رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ درصد رشد داشته است.

مبین علی میر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: صادرات از محل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به ۷۰۰ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین بازارچه مرزی میرجاوه با ۲۳۴ درصد رشد نسبت به سایر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیشترین رشد را دارا بوده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد ۹۰ هزار تریلی و وانت به بازارچه‌های مرزی این استان ورود و خروج داشته‌اند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به خاطر داشتن مرز مشترک با پاکستان و افغانستان و موقعیت بازارچه‌های مرزیش ظرفیت بسیار خوبی برای واردات دام به کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا گوشت قرمز کشور و نبود ثبات در بازار آن یکی از مشکلات این روزهای کشور به شمار می‌رود و این در حالیست که سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت‌های مرزی، پتانسیل آن را دارد تا بتواند با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور مشکلات گرانی و بی‌ثباتی بازار عرضه این کالای اساسی مردم را رفع کند.

سیستان و بلوچستان از امتیاز هم‌مرزی با افغانستان و پاکستان بهره می‌برد و این ۲ کشور هم در امر پرورش و صادرات دام سبک و سنگین فعالیت فراوانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *