استاندار ایلام: تولید مرغ در استان با محوریت صادرات باشد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

استاندار ایلام صادرات مرغ را یک راهبرد مهم در راستای کمک به این صنعت در استان دانست و گفت: افق دید مدیران اجرایی به صنعت مرغ استان باید صادرات محور و با نگاه ویژه به کشور عراق باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار کرد: افزایش و توسعه سردخانه ها موجب حمایت از تولیدکنندگان و مرغداران و تامین بازار مصرف کنندگان می شود، افزایش ظرفیت سردخانه های استان کارکرد و منفعت ملی خواهد داشت و باید با برنامه ریزی های مسوولان زمینه اشتغال برای افراد جویای شغل را فراهم کرد.

وی در خصوص ورود مرغ از دیگر استان‌های همجوار به ایلام، تاکید کرد: واردات مرغ از دیگر استان ها موجب بروز مشکل در واحدهای تولیدی داخل استان خواهد شد و باید سیاست گذاری ها به سمت تقویت میزان تولید واحدهای تولیدی و صنایع داخل استان باشد.

استاندار ایلام اضافه کرد: تامین نیاز استان باید در اولویت تولید و عرضه مرغ توسط مرغداران باشد ولی تولیدکنندگان مرغ نباید به بهانه این اولویت، مرغ تولیدی را به هر قیمتی عرضه کنند و باید یک تناسب لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود داشته باشد.

بهرام نیا ادامه داد: گوشت قرمز و سفید باید به اندازه کافی و با قیمت مناسب و معقول در اختیار مردم قرار گیرد و کشتارگاه نیز باید فعال باشد، این مراکز نباید باتوجه به اهمیت کارکردشان تعطیل شوند.

وی یادآور شد: برگزاری نشست های تنظیم بازار با توجه به اینکه با مایحتاج مردم در ارتباط است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در مقطع کنونی با توجه به شب یلدا نظارت ها بر قیمت بازار به گونه ای باشد که مردم توان تامین اقلام این شب را داشته باشند.

استاندار ایلام در خصوص کیفیت نان نیز یادآور شد: کیفیت پخت نان در استان با وجود تولید باکیفیت ترین گندم کشور، مرغوب و رضایت بخش نیست و دستگاه های نظارتی باید به وضعیت تولید کمی و کیفی نان ورود کنند.

بهرام نیا اضافه کرد: کمیت نان باید با وزن اعلامی چانه برابر باشد و با تقویت و توسعه واحدهای نانوایی ضمن کیفیت بخشی به نان تولیدی از ایجاد صف در نانوایی هایی که نان باکیفیت می پزند جلوگیری شود و در این راستا به واحدهای نانوایی که نیازمند نوسازی یا تعمیرات دستگاه ها و تجهیزات نانوایی هستند، تسهیلات پرداخت شود.

بهرام نیا در مورد نرخ تورم استان ایلام یادآور شد: طبق آمار، ارقام و اطلاعات مستند و مستدل میانگین تورم در کشور ۴۴ درصد و در استان ایلام با توجه به افزایش نظارت دستگاه های مرتبط تورم به ۴۸ درصد رسیده است و در مقیاس ملی از رتبه اول به رتبه پنجم رسیده است و ایجاد میدان میوه و تره بار در کاهش تورم نقش موثر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *