آغاز واکسیناسیون ۴۶۰ هزار قطعه طیور استان مرکزی علیه نیوکاسل

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود ۴۶۰ هزار قطعه طیور در روستاهای استان علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون شوند.

حسن اثنی‌عشری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی طیور است و واکسیناسیون به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در واحدهای طیور انجام می شود که از دو سال گذشته تاکنون در قالب یک طرحی، این واکسیناسیون به صورت رایگان و آشامیدنی در سطح روستاها صورت می گیرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح از ۲۰ خرداد آغاز شده گفت: پیش بینی می شود ۴۶۰ هزار قطعه طیور در روستاهای استان واکسیناسیون شوند. اجرای این طرح تا آخر تیرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این طرح هر ۴ تا ۶ ماه اجرا می شود و این دوره اولین دوره امسال و هشتمین دوره از زمان شروع است.

اثنی عشری ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری نیوکاسل در بین جمعیت طیور استان است.

وی از کسانی که در کار پرورش طیور هستند خواست هرگونه تلفات طیور را به دامپزشکی شهرستان ها اطلاع رسانی کرده و تلفات را دفن کنند و تاکید کرد که تلفات طیور به عنوان غذا به حیوانات خانگی خورانده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *