پساب تصفیه‌ خانه فاضلاب بیرجند و معضلی به نام آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: پساب تصفیه‌ خانه فاضلاب بیرجند، معضل حل نشده از چند سال گذشته است که با توجه به مشکلات بهداشتی مختلف هرچه سریعتر باید مدیریت شود.

سیدمحمدرضا طالبی، روز دوشنبه ۸ اسفند در چهاردهمین نشست ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بر نظارت و کنترل بر واحدهای مرغداری‌، به صورت مستمر و ‌جدی‌ تر از قبل تأکید کرد و گفت: هرچه نظارت‌ها و هزینه‌ها در این زمینه بیشتر باشد به نفع مرغداران است.

به گزارش ایسنا، وی بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و ایمن‌سازی در مرغداری‌ های استان در راستای جلوگیری از بروز و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد و افزود: واحدهای پرورش طیور، از قرار دادن دان طیور خود را فضای باز خودداری کرده و نسبت به ایمن‌سازی و بهسازی انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار اظهار کرد: واحدهای مرغداری برای جوجه‌ریزی در چارچوب ضوابط بهداشتی عمل کنند تا دچار مشکل نشوند؛ قوانین و ضوابط باید با رویکرد حل مشکل برای مردم و تولیدکنندگان تسهیل شود، اما اگر جایی قوانین و ضوابط زیرپا گذاشته شود باید برخوردهای لازم را داشته باشیم.

به گفته وی؛ باید بیش ‌از گذشته نسبت به اجرایی شدن مصوبات جلسات، احساس مسئولیت و وجدان کاری داشته باشیم تا موضوع حل مشکلات و معضلات به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: در مورد بیماری‌های طیور و دام، امنیت غذایی موضوع مهمی است که با سرنوشت انسان رقم خورده و زمانی که دچار معضل شویم شرایط برای مدیریت اوضاع سخت می‌شود به همین دلیل باید پیشگیری‌های لازم را از اکنون داشته باشیم.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به موضوع دفع فاضلاب در شهر بیرجند، گفت: جمع‌آوری آب به صورت برکه در دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی فراوانی به همراه دارد؛ لذا استفاده از این آب در بخش صنایع باید در اولویت قرار گیرد.

طالبی از مسئولان متولی خواست نسبت به مدیریت کامل پساب تصفیه‌خانه بیرجند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز توسط کشاورزان و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به موقع اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در بیرجند گفت: مسئولان پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبارات سفر اول رئیس جمهور در راستای تکمیل این طرح انجام دهند.

طالبی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن ۳۵ میلیارد تومان اعتبار می‌طلبد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *