نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های دام و طیور سیستان و بلوچستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از تشدید نظارت بر فعالیت کشتارگاه های استان به منظور تامین فراورده های خام دامی سالم و حلال در سطح استان خبر داد.

دکتر حمید جانفدا در گفت وگو با ایسنا افزود: در راستای وظایف و تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور جهت تامین فرآورده های خام دامی سالم و لزوم نظارت بر روند تهیه تا عرضه این محصولات برای مصرف انسان ، نظارت بر مسائل بهداشتی و شرعی کشتار دام و طیور توسط کارشناسان این اداره کل مستقر در کشتارگاه ها در سطح استان  از ابتدای سال جاری در حال انجام می باشد.

دکتر جانفدا ادامه داد: کلیه اقدامات نظارتی صورت گرفته در جهت تامین و ارتقاء بهداشتی گوشت سالم است که بهسازی وضعیت بهداشتی کشتارگاه ها به تامین گوشت با کیفیت، بسیار کمک می‌کند بنابراین نظارت بر فرآیند کشتار هم از نظر بهداشتی و هم شرعی که تامین غذای سالم و حلال را در بر دارد، در اولویت کاری دامپزشکی استان می باشد.

وی افزود: به این منظور از ابتدای سال جاری نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار نزدیک به 2.5 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های طیور و حدود 17.5 هزار راس دام سنگین، 6.5 هزار نفر شتر و قریب بر 8 هزار راس دام سبک در کشتارگاه های دام توسط کارشناسان این اداره کل در سطح استان انجام پذیرفته است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان به منظور کاهش کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح معابر شهر ها اذعان داشت: کشتار و عرضه غیر مجاز دام و طیور در خارج از کشتارگاه ها که هیچگونه نظارتی بر ذبح شرعی و بهداشتی آن وجود نداشته و سبب انتقال و شیوع بیماریهای خطرناک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می گردد، لذا مردم جهت تامین این محصولات پروتئینی مورد نیاز خود به مراکز مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *