واکسیناسیون رایگان دام و طیور در مناطق محروم “سلسله” اجرا شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی سلسله گفت: طرح جهادی واکسیناسیون رایگان دام و طیور با هدف پیشگیری از بیماری های دامی و امراض مشترک انسان و دام در مناطق محروم این شهرستان اجرا شد.

مهرداد دولتشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این راستا، ۲ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک علیه آبله، ۲۴ قلاده سگ علیه هاری و ۲ هزار قطعه طیور بومی علیه نیوکاسل واکسینه شدند و ویزیت رایگان دام و طیور نیز در منطقه “دوآب” شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی گروهی برای اهالی منطقه برگزار شده است افزود: همچنین ۲۶۰ راس دام به منظور مبارزه با انگل های خارجی سمپاشی شد و در۲۰ هزار مترمربع از اماکن نگهداری دام منطقه نیز سمپاشی صورت گرفت.

دولتشاه عنوان کرد: این طرح جهادی در روستاهای شهرستان بخصوص مناطق محروم و دور از دسترس، به منظور حفظ سرمایه دامی، تامین فرآورده های سالم بهداشتی و افزایش تولید به صورت دوره ای انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد آموزش محور شبکه دامپزشکی در راستای تقویت جامعه هدف اضافه کرد: در این راستا دامداران روستاهای مناطق محروم از خدمات رایگان در حوزه واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری‌های آبله، شاربن، نیوکاسل طیور بومی، هاری سگ، سمپاشی دام و جایگاه دام، ویزیت و درمان دام و طیور و برگزاری کلاس آموزشی و ترویجی با محوریت شناخت بیماری های مشترک توسط کارشناسان شهرستان بهره مند می شوند.

دولتشاه اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی همواره با انجام واکسیناسیون، مراقبت و پایش های فعال و غیر فعال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری های واگیر دار دامی باعث حفظ و صیانت از بهداشت عمومی و سلامت جامعه می شود که در این راستا دامداران روستایی و عشایری باید با مجموعه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا خدمات پیشگیرانه و درمانی گسترش یافته به منظور توسعه اقتصادی بخش دامداری، تقویت شود.

بیش از پنج هزار راس دام سنگین و حدود ۳۰۰ هزار راس دام سبک در سلسله وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *