زنجیره تولید گوشت مرغ در آرادان با ۴۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری درحال تکمیل است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: زنجیره تکمیل گوشت مرغ در شهرستان آرادان با تداوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، این بار به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال، یک گام دیگر به تکمیل نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گام اول واحد ۵۰۰ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ گوشتی منطقه چاه‌قلقل کهن‌آباد شهرستان آرادان افتتاح شد، این واحد پرورش مرغ گوشتی ظرفیت جوجه ریزی به میزان ۶۵ هزار قطعه در هر دوره دارد.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری انجام شده برای تکمیل این پروژه مهم اقتصادی گفت: در مجموع برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ۴۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است. از این مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری اساسی و ثابت و ۸۰ میلیارد ریال نیز سهم سرمایه در گردش برای فعالیت این واحد پرورش مرغ گوشتی است.

وی افزود: با بهره برداری از این واحد تولیدی در بخش پرورش طیور، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این واحد تولید مرغ گوشتی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع از مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع اراضی ملی واگذار شده واقع در یکی از پلاک های این منطقه احداث شد.

قاسمی گفت: در این پروژه اقتصادی بیش از چهار هزار و ۸۹۴ متر مربع تأسیسات شامل سالن پرورش و تأسیسات جانبی در مدت یک سال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار این واحد مرغداری در راستای تکمیل نخستین زنجیره کامل تولید گوشت مرغ گام بر می دارد گفت: سرمایه گذار این واحد پرورش مرغ گوشتی پیش از این نیز ۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۶۵ هزار قطعه، یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه و همچنین یک کارخانه تولید خوراک آماده طیور با ظرفیت ۲۲ هزار تن در سال را به ظرفیت های تولیدی تحت مالکیت خود اضافه کرده و اکنون نیز متقاضی احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در منطقه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه واحدهای تحت مدیریت این سرمایه‌گذار بخش خصوصی تا کنون برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرد، اضافه کرد: اشتغال پیش بینی شده برای سرمایه گذاری های بعدی این فعال حوزه طیور ۷۵ نفر است.

۱۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان با اعتبار یکهزار و ۹۱۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است. از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان سمنان ۱۳۴ طرح در بخش عمرانی و ۱۶ طرح مربوط به بخش اقتصادی است.

افتتاح ۱۵۰ طرح بخش کشاورزی موجب اشتغالزایی ۹۵ نفر و تثبیت اشتغال ۱۲۳ نفر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *