مرغداری ۳۶ هزار قطعه‌‍ای در گناوه بهره‌برداری شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

به مناسبت دهه مبارک فجر واحد مرغداری گوشتی بخش خصوصی (مهدی پور) با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال روز سه شنبه در آیینی در حومه روستای گماران شهرستان گناوه به‌بهره برداری رسید.

 به گزارش ایرنا، مدیر امور طیور معاونت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در این آیین گفت: پروژه مزرعه مرغ مادر کنار دریا در بندرگناوه برای نخستین بار در کشور توسط سرمایه‌گذار بومی این منطقه احداث می شود.

محمد بیداری افزود: هم‌اکنون به دلیل گرمای هوا و تصور اینکه واحد پرورش مرغ مادر در مناطق ساحلی کشور پاسخگو نیست، چنین واحدی در هیج منطقه‌ ساحلی کشور وجود ندارد، اما سرمایه‌گذار بومی گناوه در رایزنی با فعالان این عرصه در خارج به این نتیجه رسیده است که با تامین وسایل سرمایشی بسیار قوی امکان راه اندازی مزرعه پرورش مرغ مادر در کنار دریا وجود دارد و عملیات اجرایی این واحد را در هه فجر امسال در این شهرستان آغاز خواهد کرد. 

وی گفت: این واحد وظیفه تولید تخم مرغ نطفه دار را برای تامین جوجه یک روزه واحدهای پرورشی مرغ گوشتی استان بوشهر و حتی کشور برعهده دارد.

مدیر امور طیور معاونت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر ظرفیت تولید مرزعه مرغ مادر کنار دریا را ۶۰ هزار قطعه عنوان کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی این واحد در دهه مبارک فجر امسال آغاز می شود.

بیداری گفت: با همتی که در این سرمایه‌گذار وجود دارد، برمبنای قولی که داده، سال آینده در چنین موقعی شاهد افتتاح آن خوهیم بود.
وی که به منظور افتتاح واحد مرغداری گوشتی مهدی پور به مناسبت دهه فجر در گناوه حضور یافته بود، گفت: براساس آمار و ارقام به دست آمده از کل کشور، شماری از مرغداران موفق کشور در شهرستان گناوه هستند که در این راستا عواملی دخیل بودند که داشتن سرمایه مالی بخشی از آن است.
مدیر امور طیور معاونت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: مرغداران این منطقه در زمان بحران ها و نوسانات در سطح کشور که عوامل مختلفی پیش می آید، سرمایه‌هایی که از جاهای دیگر داشتند، به این صنعت سرازیر کردند.

وی بیان کرد: همچنین مرغداران گناوه‌ای در روزی که این صنعت در اوج فعالیت است از سرمایه این صنعت به قسمت های دیگر گسیل می دهند.

بیداری ادامه داد: سالم و پاک بودن و مدیریت مرغداران گناوه از دیگر دلایل موفقیت آنها در سطح کشور است.
وی افزود: باتوجه به قابلیت شهرستان گناوه، پیگیر هستیم که یک سرمایه گذار بخش خصوصی در گناوه ، اولین زنجیره تولید گوشت مرغ را در داخل استان بوشهر انجام دهد و ایشان نیز درخواست خود را ارایه داده که برای اخذ مجوز همراه با مدارک به وزارتخانه ارسال خواهد شد.
مدیر امور طیور معاونت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: مرغداری شهرستان گناوه باتوجه به آمار موجود، هیچگاه حتی در زمانی که مرغ در پایین ترین سطح قیمت بوده، جوجه ریزی را در حد نرمال انجام داده که این مهم نوید خیلی خوبی است.

فرماندار گناوه در این آیین گفت: در دهه مبارک فجر امسال بیش از ۸۰ پروژه با ۲ هزار و ۴۸۳ میلیاردتومان اعتبار دراین شهرستان افتتاح و اجرایی می‌شود.

محمدتقی صفری افزود: مردم شهرستان همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و شایسته بهترین خدمات و کارهای ارزشمند هستند.

وی بیان کرد: استفاده از توانمندی های مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های تولیدی و پایدار در دستور کار قرار دارد و دولت نیز آماده همکاری و کمک به آنها است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: با اقدامات صورت گرفته در این شهرستان بویژه در دولت سیزدهم و استقبال سرمایه گذاران، زنجیره مرغ گوشتی در این شهرستان سرعت شتابانی گرفته و تکمیل شده است.

عباس تخم افشان افزود: ۴۲ واحد مرغداری در شهرستان گناوه وجود دارد که از این مجموع ۳۹ واحد فعال و سه واحد دیگر درحال پیگیری مراحل اداری و تمدید پروانه هستند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *