معدوم سازی بیش از ۹تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی ۹ هزار و ۶۵۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و مشکل دار در این استان طی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

سید مختار رجائی فر در جمع خبرنگاران گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در طول اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز، چهار هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع وعرضه فرآورده های خام دامی بازدید انجام شد که بیش از ۹ تن انواع فرآورده های خام دامی ضبط شده است.

وی اظهارکرد: در این طرح که از ۱۳ اسفند سال گذشته تا ۱۳فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب ۲۱ اکیپ ثابت و سیار فعالیت داشتند که حاصل آن چهار هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه انواع مواد خام دامی، رستوران ها، سردخانه های نگهداری مواد خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور و … بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طول این طرح میزان ۲۰۵ هزار و ۱۶۹ کیلوگرم گوشت قرمز و مقدار یک میلیون و ۲۶۳ هزارو ۸۲۰ کیلوگرم  گوشت مرغ تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه های دام و طیور استان ذبح و تولید شده است.

رجایی فر تصریح کرد: در راستای تامین نیاز های پروتئینی سالم مردم و مصوبات سازمان دامپزشکی کشور و ستاد تنظیم بازار استان  بیش از ۹۰  مورد بازدید شبانه روزی از کشتارگاه های دام وطیور، در راستای اطمینان بخشی به جامعه شهروندی به منظور استحصال محصولات کشتارگاهی سالم و بهداشتی توسط ناظرین عالی بخش دولتی دامپزشکی صورت گرفته است که این روند طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی از شناسایی، ضبط و معدوم سازی مقدار ۹ هزار و ۶۵۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و مشکل دار در طول اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی نوروز ۱۴۰۲ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: این حجم از فرآورده ضبط شده به همت بازرسان بهداشتی دامپزشکی و در برخی موارد توسط گشت های مشترک دامپزشکی با تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، مرکزبهداشت، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و … صورت گرفته است.  

به گزارش ایسنا، وی از استمرار طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان تا پنجم اردیبهشت ماه سالجاری همزمان با تعطیلات عید سعید فطر بصورت همزمان با سراسرکشور در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و بیان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *