۶۸۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در مهاباد معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۶۸۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان کشف، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

عباس آغاز روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ و غذاخوری، قصابی، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده بود.

وی با اشاره به اینکه این مقدار فراورده خام دامی در قالب طرح نوروزی تشدید نظارت بر بازار ضبط شد، افزود: این فراورده دامی غیرقابل مصرف، به دلیل پایان تاریخ مصرف، نگهداری در شرایط نامناسب و نداشتن شرایط استاندارد از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طرح نوروزی تشدید نظارت بر بازار در مهاباد با مشارکت یک تیم ثابت و سه تیم سیار از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا سوم اردیبهشت (آخر ماه رمضان) ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

آغاز یادآور شد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

وی با اشاره به فعالیت برخی افراد سودجو در جاده‌های بین شهری و راه اندازی قصابی سیار و برخورد قاطعانه دامپزشکی با این افراد متخلف گفت: طبق نظر کارشناسان دامپزشکی گوشت دام پس از کشتار باید در زنجیره سرد حداقل به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا قابلیت مصرف داشته باشد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *