سال گذشته ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه ضبط شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

به گفته رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، سال گذشته بیش از ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه ضبط شد.

رامین سمیعیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار مورد بازدید توسط بازرسان دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، خودروهای حمل، کشتارگاه‎‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها و سردخانه‌های استان صورت گرفت، اظهار کرد: در این بازدیدها بیش از ۱۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد ضبط شد.

 وی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها ۲۹۴ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۵۹ واحد پلمپ شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ هزار و ۳۸۲ راس دام سنگین (گاو و گوساله) و ۱۶۹ هزار و ۸۵۰ راس دام سبک (گوسفند و بز) و بیش از ۲۲ میلیون و ۸۲۳ هزار قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان ذبح شد، گفت: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته در نهایت ۱۱۳ راس دام سنگین، ۱۶۵ راس دام سبک و بیش از ۴۸۰ هزار قطعه طیور غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و از چرخه مصرف خانواده ها خارج شد.

سمیعیان در ادامه با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است، گفت: از مردم استان درخواست می شود با توجه به زیاد بودن بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و احتمال بالای انتقال بیماریهای خطرناکی مثل تب کریمه کنگو، گوشت و فرآورده‌های خام مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی همچنین از مردم استان خواست تا هر نوع تخلف در حوزه تولید، عرضه و فرآوری فرآورده‌های خام دامی را جهت رسیدگی با  سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۲ و شماره تلفن ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *