معدوم‌سازی بیش از ۲ تن فرآورده‌ خام دامی در خراسان جنوبی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۳ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه در این استان چهار هزار و ۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط شده و ۲ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم فرآورده معدوم شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، مریم ملکی افزود: اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی از ۱۳ اسفند ماه آغاز شد و تا ۱۳ فروردین امسال ۱۶۸ مورد تخلف بهداشتی ثبت شده که نسبت به سال گذشته با ۱۹۷ مورد تخلف بهداشتی کمتر بوده و نشانگر بازدیدهای شبانه‌روزی کارشناسان نظارتی است.

وی گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۷ بازدید صورت گرفته که در این بازدیدها فقط ۱۶۸ مورد تخلف بهداشتی مشاهده شده است.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: از ۱۳ اسفند تاکنون ۶ هزار و ۱۹ راس دام و یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۵۸۶ قطعه طیور کشتار شده همچنین با توجه به بازدیدهای صورت گرفته هشت هزار و ۴۴۱ لاشه طیور ضبط شده است.

وی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی با جدیت تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

ملکی اظهار داشت: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان نظارت موارد مطرح شده را پیگیری کنند.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند هم از توقیف محموله هزار و ۸۰۰ کیلوگرمی ماهی منجمد فاقد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در بیرجند خبر داد.

عبدالله حمزه‌ای افزود: یک خودروی سردخانه‌دار فاقد گواهی حمل دامپزشکی که حامل ماهی منجمد بود، توسط نیروی انتظامی توقیف و برای بررسی تکمیلی به شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ارجاع شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی تکمیلی مشخص شد محموله شامل هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع ماهی منجمد است که برای سیر مراحل قانونی محموله مذکور در سردخانه یکی از مراکز بسته‌بندی شهرستان توقیف شد.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: حمل و نقل و جابه‌جایی تمامی فرآورده‌های خام دامی تازه و منجمد مستلزم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی است در غیر این صورت مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی با حمل محموله‌های فاقد گواهی دامپزشکی برخورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *