فعال بودن ۱۰ واحد کشتارگاه دام در لرستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی لرستان از فعال بودن ۱۰ واحد کشتارگاه دام در استان خبر داد.

مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون ۹ کشتارگاه طیور در لرستان فعالیت دارند و دهمین کشتارگاه نیز با تولید روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ قطعه گوشت مرغ به مجموع این کشتارگاه‌ها اضافه شده است.

وی افزود: این کشتارگاه زیرساخت خیلی خوبی دارد و می‌تواند گوشت مرغ شهرستان دلفان را تامین کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: حجم کشتارگاه‌های طیور در لرستان قبلا ۲۲ هزار قطعه در ساعت بود که هم‌اکنون به ۲۴ هزار قطعه در ساعت رسیده است.

زبردست بیان کرد: برای تامین گوشت مرغ استان در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه هدف ما دسترسی هم‌استانی‌ها به گوشت باکیفیت قرمز و سفید و گرم است، ادامه داد: همچنین ۱۰ واحد کشتارگاه دام نیز در استان فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه در شهرستان رومشکان یک کشتارگاه در دست احداث است که هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اضافه شدن این کشتارگاه به مجموع کشتارگاه‌های استان همه شهرستان‌ها حداقل یک کشتارگاه دارند، اظهار کرد: برای خرم‌آباد نیز اخیرا یک مجوز ایجاد کشتارگاه دوم توسط بخش خصوصی صادر کردیم.

 زبردست تصریح کرد: در حال حاضر کشتارگاه‌هایی که در تملک شهرداری‌ هستند کشتار را به صورت سنتی انجام می‌دهند اما کشتارگاه‌هایی که در دست بخش خصوصی هستند  نظیر خرم‌آباد، کوهدشت، نورآباد و سلسله به صورت صنعتی کشتار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *