عشایر گلستان باکیفیت ترین گوشت خاورمیانه را تولید می کنند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: عشایر گلستان باکیفیت ترین گوشت خاورمیانه را تولید می کنند و تقاضای زیادی برای صادرات آن به دیگر کشورها وجود دارد.

محمد برزعلی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تولید طیور در گلستان افزایش داشته و نویدگر چرخه خوب این صنعت در استان است، گفت: برای ادامه تولید در پرورش طیور دولت قیمت‌های جدیدی مصوب کرد تا از تولیدکننده در راستای امنیت غذایی و شرایط تولید پایدار حمایت کند.

وی تصریح کرد: خط تولید رب گوجه فرنگی در شهرستان رامیان با ۲۵ هزار تن ورودی گوجه فرنگی و تولید چهار هزار تن رب و دامداری ۱۰۰ راسی در روستای “ولیک آباد” گرگان دو پروژه اشتغالزایی و اقتصادی در استان گلستان بود که در دهه فجر ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

رئیس جهاد کشاوری گلستان با اعلام اینکه استان گلستان جز استان‌های پیشرو در جذب اعتبارات در حوزه کشاورزی است بیان کرد: زهکشی مزارع، کاشت درختان در اراضی شیبدار، توسعه آبزی پروری و توسعه فاز دوم مزارع از مواردی بود که در مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به آن پرداخته شد.

برزعلی گفت: بخشی از تخصیص اعتبارات جهاد کشاورزی از طریق مولدسازی و متمرکز در وزارت کشاورزی از فروش اموال و بخشی هم به صورت تهاتر نفت صورت می‌گیرد که پیش بینی می‌شود پس از ابلاغیه سران قوا شاهد تسریع بیشتری در انجام پروژه‌های کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر کشاورزی گلستان به صورت دیم انجام می‌شود گفت: در استان گلستان ۳۸۰ هزار هکتار زیر کشت گندم می‌رود که از این مقدار ۱۴۵ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی آن به صورت دیم کشت شده که عملکرد آن مستقیماً به میزان بارش‌ها بستگی دارذ.

رئیس جهاد کشاورزی ادامه داد: در آبان و آذر ماه جاری با کاهش بارندگی در استان مواجه بودیم اما با نشست‌های کارشناسی و فنی از تمام توان علمی استان بهره گرفتیم تا بتوانیم با اقدامات مؤثر خسارات احتمالی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

برزعلی افزود: افزایش مصرف کود فسفات و پتاسه توسط کشاورزان و آبیاری محصولات را راهکاری برای مقابله با خسارات کم آبی در فصل پاییز نام برد و افزود: کشاورزان با این کار علاوه بر تولید بیشتر در واحد سطح محصولات خود را در برابر سرمای زیاد مقاوم کردند.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان در سال جاری ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن تولید گوشت قرمز داشت گفت: یکی از بهترین و باکیفیت ترین گوشت‌های کشور و خاورمیانه توسط عشایر غیور استان تولید و روانه بازار می‌شود که تقاضای بالایی برای صادرات آن وجود دارد.

وی بیان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه مند به وارد کردن گوشت باکیفیت عشایر گلستان هستند اما در حال حاضر برای تولید در کل کشور و عرضه کیفی محصول تولیدات عشایر ما در داخل کشور به فروش می‌رسد.

برزعلی با اشاره به اینکه استان گلستان رتبه اول کشت قراردادی در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال ۱۴۵ هزار هکتار تعهد کشت قراردادی در استان گلستان بود که صددرصد آن محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *