دست کوتاه سمنانی‌ها و گلایه از اختلاف قیمت گوشت با استان‌های همجوار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

کمبود گوشت قرمز گرم و منجمد به نرخ دولتی و مغایر بودن قیمت مصوب در مقایسه با استان‌های همجوار و مشخص نبودن زمان توزیع آن، از گلایه‌های مردم سمنان در روزهای ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال است و انتظار می‌رود مسوولان این موضوع را دغدغه‌مندانه‌ تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گوشت قرمز منبع پروتئین و برای داشتن بدن سالم به ویژه برای کودکان و نوجوانان در سنین رشد برای تامین ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها ضروری است و راهبرد دولت در توزیع گوشت گرم و منجمد به نرخ تنظیم بازار اقدامی ارزشمند در ارتقای سلامت جامعه و رفع دغدغه خانواده‌ها است، اما در استان سمنان درباره قیمت، میزان و نحوه توزیع گلایه‌هایی وجود دارد.

گفته می‌شود گوشت قرمز دارای میزان زیادی از انواع ویتامین B به‌خصوص ویتامین B۶ و B۱۲ است و به همین دلیل برای بخش‌های مختلف بدن از جمله اعصاب، پوست و سیستم ایمنی بدن اهمیت زیادی دارد. کمبود ویتامین‌های گروه B موجب ضعیف شدن اعصاب، بروز پرخاشگری و آسیب‌ها و بیماری‌های عصبی جبران ناپذیر می‌شود و بر این پایه باید سه یا چهار بار در طول هفته گوشت قرمز مصرف شود.

فروشگاه‌های خالی از گوشت با قیمت دولتی

با توجه به اهمیت مصرف گوشت قرمز و قرارگیری این خوراکی منبع پروتیین در سبد غذایی خانوارها، محبوبه مادری حدود ۴۰ ساله که در ایستگاه اتوبوس منتظر نشسته بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره نحوه توزیع گوشت قرمز منجمد می‌گفت: نمایشگاه بهاره در سمنان تنها جایی که توزیع گوشت مشخص بود، به میزان مشخص گوشت منجمد به نمایشگاه می‌آمد و متقاضیان با قرارگرفتن در یک صف گوشت منجمد خریداری می‌کردند، اما در سطح شهر وقتی از فروشگاه‌های بزرگ درباره توزیع گوشت منجمد پرسش می‌شود، در پاسخ می‌گویند زمان توزیع مشخص نیست، اگر می‌خواهید فردا دوباره مراجعه کنید، اگر خبری شد به شما بگوییم.

گلایه از اختلاف قیمت گوشت در سمنان با تهران

سعید پازوکی شهروندی دیگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت گوشت گوساله منجد در استان مازندران به ازای هر کیلوگرم ۲۲۰ هزار تومان است و به فراوانی یافت می‌شد، اما در سمنان به عنوان کالایی نایاب باید در فروشگاه‌ها به دنبالش بگردی و اگر شانس با شما یار باشد و به گوشت منجمد نرخ مصوب تنظیم بازار برسید باید به قیمت بالاتر از استان‌های همجوار یعنی به میزان ۳۴۵ هزار تومان خریداری کنید.

یکی از کاسبان سمنان که نخواست نامی از وی برده شود، گفت: بخش زیادی از گوشت منجمد توسط رستوران‌داران خریداری و انبار می‌شود و برای درست کردن کباب از آن استفاده می‌کنند و یکی از دلایلی که گوشت به خوبی در دسترس مردم نیست، همین موضوع است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان با توجه به اینکه تامین گوشت قرمز یکی از دغدغه‌های شهروندان دارالمرحمه سمنان در ایام پایانی سال و در روزهای ماه مبارک رمضان است، موضوع را از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سهمیه ۲۴ تنی سمنان از گوشت قیمت دولتی/ قیمت در سمنان نباید با تهران مقایسه شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قیمت گوشت قرمز و سفید گرم و منجمد به نرخ تنظیم بازار در نقاط مختلف استان سمنان توزیع می‌شود.

محمدرضا قاسمی درباره اختلاف قیمت گوشت قرمز منجمد در سمنان در مقایسه با استان‌هایی از جمله تهران و مازندران، در پاسخ به پرسش ایرنا گفت که «قیمت گوشت قرمز منجد در ستاد ملی تنظیم بازار تعیین می‌شود» و بالاتربودن قیمت گوشت قرمز منجمد در سمنان نسبت به استان‌های همجوار را منکر شد.

وی ادامه داد: شرایط و قیمت توزیع گوشت گرم و منجمد در تهران متفاوت با استان‌های دیگر است و نباید تهران را با سمنان مقایسه کرد.

وی بیان کرد: میزان سهمیه گوشت قرمز منجمد استان سمنان با قیمت مصوب تنظیم بازار ویژه روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان ۲۴ تن است که ۱۴ تن تا کنون توزیع شد و ۱۱ تن باقیمانده است.

اصناف عاملان توزیع گوشت به نرخ تنظیم بازار هستند

این مسوول درباره چرایی مشخص نبودن مراکز عرضه گوشت قرمز منجمد و گرم به نرخ مصوب تنظیم بازار نیز در پاسخ به ایرنا بیان کرد: گوشت به نرخ تنظیم بازار توسط مباشران که از اصناف و صنف مواد پروتئینی هستند، خریداری می‌شود و آنان گوشت را در بازار عرضه می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هیچ کمبود و محدودیتی در مورد مرغ گرم در بازار استان ندارد و طی روزهای گذشته مازاد بر نیاز استان در روزهای عادی توزیع شده است.

وی ادامه داد: میزان نیاز استان سمنان به گوشت مرغ گرم ۶۰ تن در روز است که این روزها بیش از نیاز و تا ۹۰ تن توزیع شد. گوشت مرغ سفید مازاد بر نیاز سمنان نیز به بازار استان‌های همجوار مانند تهران و البرز ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: سهمیه گوشت مرغ منجمد استان روزانه ۸۴ تن بوده که اکنون ۴۵ تن توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم در هفته های پایانی سال و روزهای آغازین ماه مبارک رمضان به دلیل گرانی گوشت قرمز گرم و با مشکلات افزایش قیمت و تهیه گوشت قرمز دست به گریبان شده‌اند و به خرید گوشت قرمز منجمد روی آورده اند. به نظر می‌رسد رفع این مشکل به حذف دست دلالان و واسطه‌های سودجو، برنامه‌ریزی و نظارت جدی گره خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *