فعالیت ۵۷ واحد پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۱۸ واحد پرورش شترمرغ صنعتی و ۳۹ واحد سنتی با ظرفیت تولید سالانه ۴۱ تن گوشت در استان مشغول فعالیت هستند.

محمدرضا سید حسینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه‌ به شرایط آب‌ و هوایی مناسب و از طرفی علاقه‌مندی افراد به پرورش شترمرغ در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان این صنعت در استان در حال‌ توسعه است.
وی بیان کرد: واحدهای پرورش صنعتی شترمرغ، شامل پنج واحد پرورش شترمرغ توأم «پرواری و مولد» و ۱۳ واحد شترمرغ پرواری است که در مجموع ظرفیت پرورش ۶ هزار و ۴۰۰ قطعه شترمرغ پرواری و مولد را دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ واحد پرواربندی سنتی ۵۰ قطعه‌ای شترمرغ و ۱۲ واحد پرورش شترمرغ مولد سنتی ۱۰ قطعه‌ای نیز با مشارکت بهره‌برداران و سازمان جهاد کشاورزی در این استان ساخته شده است.
وی افزود: منطقه سیستان بیشترین واحدهای پرورش شترمرغ را در سیستان و بلوچستان دارد و استان اصفهان عمده خریدار شترمرغ استان است.

حسینی تصریح کرد: توسعه پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان به منظور توسعه منابع جدید پروتئینی، کمک به درآمد خانوار روستایی و اشتغالزایی از سال ۹۷ در قالب برنامه چهار ساله مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان بهترین شرایط آب و هوایی برای پرورش شترمرغ را دارد به طوریکه با پرورش این پرنده و فروش گوشت، پوست و روغن آن درآمد خوبی عاید بهره‌برداران می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر پرورش شترمرغ در این استان به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی علاوه بر تولید صنعتی به طور سنتی نیز در حال انجام است.

وی افزود: افق تولید گوشت شترمرغ با توجه به بازار خوب داخلی و امکان صادرات آن به خارج از کشور در سیستان و بلوچستان روشن است.

به گزارش ایرنا پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ از سوی دانشگاه زابل در مجتمع بقیة الله اعظم (عج) چاه نیمه های شهرستان زهک انجام شد.
سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۰ به طور فراگیر در تمامی نقاط این استان پرورش شترمرغ را آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *