۱۴۷ تن گوشت قرمز در تفرش استحصال شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش گفت: ۱۴۷ تن گوشت قرمز امسال در این شهرستان استحصال شد.

دکتر رضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج هزار و ۶۲۰ راس دام سبک و ۲۳۵ راس دام سنگین در کشتارگاه دام تفرش با نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی این شهرستان کشتار و در این واحدها ۱۰۲ تن لاشه دام سبک و ۴۵ تن لاشه دام سنگین با مهر دامپزشکی اجازه عرضه در مراکز مجاز را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۱۹ راس دام سبک به وزن ۵۱۷ کیلوگرم و یک راس دام سنگین به وزن ۳۲۰ کیلوگرم به دلیل وجود بیمارهای مشترک بین انسان و دام حذف و از چرخه مصرف خارج شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید در این مدت از مراکز عرضه و واحدهای تحت پوشش اداره دامپزشکی این شهرستان انجام و ۲۳۷ کیلوگرم فرآورده تاریخ گذشته شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، آلایش دام و طیور از مراکز عرضه جمع آوری و معدوم شد.

رضایی گفت: پنج فرد متخلف نیز در جریان بازدید از مراکز عرضه شهرستان تفرش با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: در راستای پایش شیر خام و رهگیری بیماری بروسلوز(تب مالت) در این محصول، تعداد ۲۸ نمونه شیر خام از سطح دامداری ها و مرکز جمع آوری شیر اخذ و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد که در این آزمایش‌ها مورد مثبتی از بیماری تاکنون مشاهده نشده‌ است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: هفت نمونه آب مصرفی در این مدت در مراکز تحت پوشش از جمله کشتارگاه دام، مرکز جمع آوری شیر خام و واحد تولید خوراک دام اخذ و مورد آزمایش قرار گرفت که این موراد نیز با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور مطابقت داشتند.

شهرستان تفرش با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *