خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و مرغدارانی که آن را جدی نمی‌گیرند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مسئول شبکه دامپزشکی خوسف از مرغداران تخمگذار خواست تا واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و گفت: متاسفانه با وجود توصیه‌های دامپزشکی از راه‌های مختلف باز هم عده‌ای از مرغداران همکاری لازم را ندارند.

وحید شریفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون خوشبختانه در شهرستان خوسف موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

وی بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان که می‌تواند بر روند تولید و تامین تخم مرغ شهروندان لطمه بزند پرداخت و ادامه داد: پیشگیری همواره ساده‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است.

مسئول شبکه دامپزشکی خوسف بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واکسیناسیون گله‌های مرغ مادر، مرغ تخمگذار و مزارع پرورشی بوقلمون است که متاسفانه با وجود توصیه‌های دامپزشکی از راه‌های مختلف باز هم عده‌ای از مرغداران همکاری لازم را نداشته و اقدام به واکسیناسیون طیور پرورشی خود نمی‌کنند که این قصور سبب به خطر افتادن سرمایه خود مرغدار و سایرین می‌شود.

شریفی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی در صورت کوتاهی مرغداران مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد، یادآور شد: در شهرستان خوسف ۱۴ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت نزدیک به ۴۰۰ هزار قطعه فعال بوده و بخشی از نیاز تخم مرغ شهروندان در این شهرستان تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *