تولید خوراک و نهاده های دامی در تبریز

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: طرح تولید خوراک و نهاده های دامی در تبریز از ۲ سال گذشته در این کشتارگاه آغاز شده و از فرودین سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، کریم قدرتی روز چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با بهره برداری از خوارک و نهاده های دامی، بخش کشاورزی و دامی به طور موثری از این تولیدات منتفع می شوند و صرفه جویی ارزی نیز به دنبال دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه سال جاری از بودجه ۲۳ میلیارد تومانی سال جاری این سازمان ۱.۵ برابر تحقق یافته است، اظهار کرد: از بودجه سال جاری ۶ میلیارد تومان در بخش عمرانی و ۱۷ میلیارد تومان هم صرف هزینه های جاری شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ این سازمان ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار کرد: سال آینده برای تملک میدان دام ۱۴ میلیارد تومان و برای پروژه های عمرانی هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: تکمیل فرایند شناسنامه دار کردن گوشت‌های استحصال شده، درجه‌بندی کیفیت گوشت، توسعه واحد بسته‌بندی، اصلاح وضعیت خودروهای حمل گوشت، خرید تجهیزات استحصال گوشت، توسعه فضای سبز سازمان و کاشت درخت از برنامه های این سازمان برای ارتقا سطح کیفی خدمت رسانی به شهروندان تبریز در سال آینده است.

قدرتی، با اشاره به پیش بینی بودجه ۲ میلیارد تومانی برای ساخت بازارچه‌های عرصه فرآورده‌های دامی در تبریز، ادامه داد: ساخت سالن کشتار طیور از طرح‌های مشارکتی این سازمان در سال آینده بوده که امید است با جذب و مشارکت فعال سرمایه گذاران گام های موثری در این حوزه برداشته شود.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریر گفت: طرح قصابان امین در عرضه گوشت استاندارد و با کیفیت در این شهر با مشارکت ۲۳ قصاب در حال اجرا بوده و این طرح موجب افزایش سطح بهداشت و تنظیم نسبی قیمت گوشت در سطح شهر شده است.

به گزارش ایرنا، کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز علاوه بر تامین گوشت قرمز این کلانشهر به تامین نیاز ۱۰ شهر آذربایجان‌شرقی نیز کمک می‌کند.

به طور متوسط روزانه بین ۱۷۰ تا ۲۳۰ راس دام سنگین و ۴۰۰ تا ۷۰۰ راس دام سبک در این مجموعه کشتار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *