نظارت دامپزشکی زنجان بر عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی و برخورد قانونی با متخلفان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و ماه رمضان خبر داد.

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی مردم تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

این مسوول گفت: در این طرح روزانه حداقل ۱۷ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۳۴ بازرس بهداشتی در هشت شهرستان حضور خواهند یافت.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری و کارگاه های فرآوری و بسته بندی در این طرح تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار می گیرد.

حاج کاظمی تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز و عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

وی، رعایت نکردن موازین بهداشتی در نگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ گذشته و فاسد را از جمله تخلفات در این حوزه ذکر کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می کنند، افزود: قطعه بندی هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *