بیش از ۱۶ میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۱۶ میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در ۲ سال ابتدایی دولت سیزدهم گفت: این آمار در مقایسه با آمار ۲ سال انتهایی دولت دوازدهم حاکی از رشد ۸۴ درصدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا سرگزی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت به مقایسه عملکرد دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل پرداخت و اظهار کرد: کاهش ۱۲ درصدی کانون بیماری های دامی، افزایش ۷۱ درصدی سمپاشی جایگاه دام، افزایش ۴۵ درصدی واکسیناسیون دام سنگین و افزایش ۸۵ درصدی واکسیناسیون دام سبک از دیگر موارد انجام شده در ۲ سال اخیر به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه بیش‌از ۱۶ هزار تست سل و بروسلوز با هدف کاهش موارد بیماری انجام شده، بیان کرد: خدمات و اقدامات دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این بازه نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل نشان دهنده حرکت پیش رونده فعالیت‌های این دستگاه است به گونه‌ای که بیش‌از ۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح واحدهای پرورشی استان در دولت سیزدهم انجام شده که رشد ۱۷ درصدی داشته، افزون بر آن در واردات دام نیز با رشد ۲ برابری در این مدت مواجه بوده‌ایم.

این مقام مسوول با اشاره به رشد بیش از ۶ برابری تعداد بازدیدهای نظارتی بر فرآورده های خام دامی، گفت: در ۲ سال گذشته از دولت سیزدهم بیش از ۲۶۴ هزار و ۶۷۴ بازدید صورت گرفته و در این مدت بیش از ۷۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف با تلاش بازرسان و کارشناسان این اداره کل از چرخه مصرف خارج شده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از رشد ۳۰ درصدی در صدور پروانه بهداشتی خبر داد و اذعان کرد: در این دولت شاهد افزایش ۱۳ واحد درمانگاه دامپزشکی و ۹ واحد داروخانه بوده‌ایم.

سرگزی به تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در فرایند تکثیر و پرورش میگو پرداخت و خاطر نشان کرد: با رصد وضعیت بیماری‌های استراتژیک میگو در میگوی پرورشی و منابع وحش از طریق بازدید و مراقبت فعال در سال جدید شاهد افزایش ۲۰۴ درصدی ذخیره سازی پست لارو در سایت شهید صنعتی گواتر، افزایش ۱۶۴ درصدی در سطح زیر کشت و رشد ۲۳۰ درصدی تناژ میگوی تولیدی بوده‌ایم.

وی افزود: در راستای تامین نهاده مورد نیاز صنعت پرورش دام کشور و همچنین تثبیت و توسعه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان طی یک سال اخیر انجام آزمایشات و نظارت های بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی در روند ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *