بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی استان ۱۵۶ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی در واحدهای عرضه و نگهداری گوشت در استان ضبط شده است که از این مقدار ۱۶۲۵ کیلوگرم معدوم شده است.

جواد اعلمی در گفت‌و گو با ایسنا در خصوص اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در کشتارگاه‌های استان ۱۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین کشتار شده است که از این میزان ۳۵۲۰ تن گوشت قرمز استحصال شده است. اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: میزان ضبط لاشه‌ها در کشتارگاه‌های خراسان رضوی طی این مدت ۵ تن بوده است.  

مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان رضوی درباره استحصال گوشت مرغ در خراسان رضوی بیان کرد: همچنین از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۶ میلیون و ۱۴۲ هزار قطعه مرغ کشتار شده که منجر به تولید ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در استان شده است.   

اعلمی درباره میزان لاشه طیور ضبط شده در کشتارگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت ۵۴ هزار لاشه به وزن ۴۷ تن در کشتارگاه‌های استان ضبط شده است.   

وی با اشاره به بازدید از مراکز توزیع و عرضه گوشت در سطح خراسان رضوی در این مدت بیان کرد: در این مدت ۱۸ هزار و  ۸۰۰ مورد بازرسی انجام شده است و ۱۵۶ تن فراورده خام دامی غیربهداشتی در واحدهای عرضه و نگهداری استان ضبط شده است که از این مقدار ۱۶۲۵ کیلوگرم معدوم شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقاء سطح بهداشت عمومی بیان کرد: از کلیه شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، تلفن ۱۵۱۲ و یا با سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *