استاندار کردستان: کشتارگاه صنعتی دام سنندج سال آینده توسعه یابد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

استاندار کردستان گفت: کشتارگاه صنعتی دام سنندج ظرفیت مناسبی در بخش گوشت قرمز استان است لذا پیگیری لازم برای توسعه آن در سال آینده انجام شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی دام سنندج و محل نگهداری دام اتحادیه دامداران که به منظور تنظیم بازار و عرضه مستقیم گوشت کمتر از قیمت بازار راه تندتری شده است، اظهار کرد: یکی از نیازهای استان تکمیل و توسعه زنجیره ارزش در زمینه گوشت قرمز است.

وی اضافه کرد: برای اینکه نهایت استفاده از توانمندی کشتارگاه صنعتی دام سنندج شود می طلبد این واحد توسعه پیدا کند و مسئولان استان هم در هر زمینه ای که نیاز باشد با این مجموعه همکاری لازم را خواهند داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این بازدید با اشاره به ظرفیت استان در زمینه تولید گوشت قرمز، اظهار کرد: به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و مراتع سرسبز از لحاظ آب و هوایی، کشاورزی و دامپروری؛ کردستان از استان‌های برتر و مستعد کشور در زمینه تولید گوشت قرمز است.

پیمان اسکندری ادامه داد: خرید مستقیم دام از دامداران استان توسط اتحادیه دامداران و عرضه مستقیم این محصول برای مصرف کننده می‌تواند دست دلالان را کوتاه و امکان ارتقای اشتغال را در عرصه گوشت قرمز فراهم آورد.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی دام سنندج از جمله کشتارگاه‌های مجهز و به روز کشور است که نقش بسزایی در سیستم فرآوری دام دارد و در حال حاضر به طور متوسط روزانه در این مجموعه ۳۰۰ دام سبک و بیش از ۱۰۰ دام سنگین کشتار می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه افزون بر ۱۱۰ نفر در این کشتارگاه مشغول به فعالیت و کار هستند، گفت: از آنجا که بسته بندی گوشت قرمز و عرضه آن در فروشگاه های زنجیره ای می تواند به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود به دنبال تجهیز کشتارگاه دام سنندج به واحد بسته بندی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *