محموله ۱۰۰ راسی دام قاچاق در بوکان توقیف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

 فرمانده انتظامی بوکان گفت: یک محموله دام قاچاق به تعداد ۱۰۰ راس گوسفند فاقد هرگونه مجوز قانونی تردد، در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اداره مبارزه با کالای قاچاق شهرستان بوکان حین کنترل و پایش خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو، ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق که برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام مکشوفه هشت میلیارد ریال برآورد شد، حمل می‌شد.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: در این راستا یک نفر دستگیر، یک دستگاه کامیون نیز توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ حیدری ادامه داد: قاچاق دام با توجه به ممنوعیت عرضه دام زنده از آذربایجان‌غربی از خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود و نهادهای مسوول در این زمینه سخت‌گیری و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در جابجایی دام‌ها برای قاچاق آن به خارج از کشور را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به‌شمار می‌رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بوکان با ۲۸۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *