۲۶۰۰ تن فرآورده های دامی از طرقبه شاندیز خراسان رضوی به ۱۱ کشور صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع فرآورده های دام و طیور و لبنیات از ابتدای سال جاری تاکنون از این شهرستان به مقاصد ۱۱ کشور آسیایی و اروپایی صادر شده است.

علیرضا قدرتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات ۴۰ تن پا و پنجه مرغ به کشورهای جنوب شرق آسیا، هزار و ۴۳۱ تن دنبه خوراکی گوسفندی به سوریه و حاشیه خلیج فارس و ۱۳۰ تن پودر شیر خشک، خامه و آب پنیر به کشورهای ترکمنستان، گرجستان و ارمنستان از جمله محموله های شاخص است.

وی گفت: هرچند پاکستان در سال جاری مقصد اصلی واردات پاچه گاوی و گوسفندی این شهرستان بوده اما امسال برای نخستین بار یک محموله دنبالچه مرغ نیز به این کشور صادر شده است.

رییس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز اضافه کرد: میزان صادرات فرآورده های دام و طیور این شهرستان با سال گذشته تفاوتی نداشته است البته طرقبه شاندیز به عنوان دومین تولید کننده تخم مرغ استان امسال صادرات بیشتری در این محصول ثبت کرده است.

قدرتی جوجه یک روزه، عسل، آلایش غیرخوراکی گاوی (هزار لا) را از جمله دیگر اقلام صادراتی عنوان کرد و گفت: طرقبه شاندیز ۵۳ هزار راس دام سبک، چهار هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین، ۵۳ واحد مرغ تخم گذار، ۱۷ واحد تولید مرغ گوشتی دارد.

وی بیان داشت: هشت واحد بسته بندی گوشت در شهرک صنعتی توس، سه واحد بسته بندی آلایش دام خوراکی، یک واحد بسته بندی آلایش دام غیرخوراکی و ۱۷ واحد تولید فرآورده های لبنی در شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان خوش آب و هوای طرقبه شاندیز در شمال شرق ایران و در غرب و شمال غربی مشهد به مساحت ۱۸۶ هزار هکتار با جمعیت تقریبی ۶۹ هزار و ۶۴۰ نفر واقع شده است. این شهرستان در حال حاضر شامل ۲ بخش طرقبه و شاندیز بوده که از اواخر سال ۱۳۸۷ در تقسیمات کشوری تبدیل به شهرستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *