آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در خوزستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

سرپرست دامپزشکی خوزستان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از امروز شنبه ۱۳ اسفندماه در خوزستان آغاز شد.

ناصر عسکری‌فرد روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح براساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور از ۱۳ اسفند تا پنج اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه این طرح به منظور آمادگی برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، ادامه داد: ۸۴ نفر از دامپزشکان و کارشناسان این استان در قالب ۴۸ گروه (اکیپ) ثابت و سیار در این طرح شرکت می‌کنند.
وی درخصوص نحوه فعالیت این اکیپ‌ها گفت: روزانه در ۲ نویت کاری به طور تمام وقت، ۴۸ گروه در استان و ۶ گروه در شهرستان اهواز فعال هستند تا به صورت مضاعف کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.
سرپرست دامپزشکی خوزستان افزود: با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند را تامین کنیم.

وی ادامه داد: قرار است در این طرح ۲۹ واحد بسته بندی و کارخانه فرآوری، چهار هزار و ۱۰۹ مرکز عرضه و پخت فرآورده‌های خام پروتئینی، هشت کشتارگاه طیور و ۲۳ کشتارگاه دام مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار گیرند.
عسکری‌فرد با اشاره به استقرار دامپزشک و کارشناس کشتارگاه ها در این واحدها علاوه بر بازدید کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی گفت: فعالیت‌ها در کشتارگاه‌های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه‌های طیور به صورت شبانه رصد می‌شوند.
وی افزود: دامپزشکی استان خوزستان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی برخورد کند موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا تصمیم لازم برای برخورد قانونی با آنها همچون جریمه، پلمب و یا هرگونه برخورد دیگر گرفته شود.
سرپرست دامپزشکی خوزستان از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت را به شماره ۳۳۳۶۱۳۵۳-۰۶۱ دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *