۱۴۰ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی در آبادان انجام شده است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۱۴۰ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی در آبادان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۲۸۱ تن گوشت سفید تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن دشتی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت‌ و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در آذر ماه سال جاری ۶۰ هزار قطعه، دی ماه ۳۹ هزار و ۵۰۰ قطعه و بهمن ماه ۴۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در آبادان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آبادان در حال حاضر ۱۰ مرغداری فعال دارد اضافه کرد: روند جوجه ریزی نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته و پیش‌بینی می‌شود ۲۸۱ تن گوشت سفید از این میزان جوجه ریزی تولید شود.

دشتی‌زاده گفت: تولید گوشت سفید به عنوان منبع غنی از پروتئین می‌تواند جایگزین مناسب برای گوشت قرمز و عاملی برای رسیدن به خودکفایی و تامین این کالای اساسی باشد.

چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت مستقیم گندم در خرمشهر قرار گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر نیز از کشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به منظور حفظ منابع پایه و پایداری تولید با کشت مستقیم گندم این شهرستان خبر داد.

یاسر شریفی بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ما جزء مناطق کم باران بوده و حفظ رطوبت خاک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین باید به سمت روش‌های بی خاک ورزی رفت که درصد بیشتری از بقایای گیاهی را در سطح خاک باقی بگذارد.

وی درباره مزایای کشاورزی حفاظتی اظهار کرد: حفظ منابع پایه و پایداری تولید، کاهش اثرات زیان بار تراکم در خاک‌های فشرده، صرفه‌جویی در وقت، نیروی کار و سوخت، کاهش عملیات زراعی و بهبود اقتصاد مزرعه، کاهش روان جلوگیری از فرسایش آبی و بادی از مزایای کشاورزی حفاظتی است.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *