کمبود ۱۵۸ نفر نیروی کار در دامپزشکی گلستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی گلستان از وجود ۱۵۸ پست خالی از نیروی کار در اداره کل دامپزشکی استان خبر داد.

دکترعلی کاووسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آگاهی‌بخشی از مهمترین وظایف خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه و اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح مهمترین نیازها جامعه امروز کشور است.

وی با بیان اینکه به دلیل وسعت کار و کثرت نوع تخلفات دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند نقش نظارتی داشته باشد، ادامه داد: در کنار آگاهی‌بخشی باید همه دستگاه‌های متولی، نظارتی، قوه قضائیه، انتظامی، بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌ها در کنار دامپزشکی باشند تا سلامت جامعه تأمین شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان از مواجهه این اداره کل با کمبود حدود ۵۰ درصدی نیروی کار خبر داد و افزود: حدود ۳۶۶ پست در چارت سازمانی اداره کل دامپزشکی استان تعریف شده که حدود ۱۵۸ پست خالی از نیروی کار است و باید برای این موضوع تدبیر و علاج بخشی شود.

وی تعداد کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان را ۱۴ واحد و کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی دام را ۹ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌های دام سه واحد صنعتی و ۶ واحد سنتی هستند و برای مبارزه با سودجویان و کشتارهای غیرمجاز دامپزشکی نمی‌تواند به تنهایی با اکتفا کردن به گزارش‌نویسی وارد عمل شود.

کاووسی با تأکید بر اینکه تأمین سلامت مردم خط قرمز است و اگر سلامت مردم آسیب ببیند کل جامعه متضرر می‌شود، اضافه کرد: دامپزشکی سرباز خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها و کنترل مسائل بهداشتی بوده و برای صیانت از جان مردم اغلب جان مأموران و بازرسان اداره کل دامپزشکی تهدید و برخوردهای نامتعارفی با آنها شده است.

وی بیماری مشترک انسان و دام را ۸۰۰ مورد برشمرد و با بیان اینکه بسیاری از این بیماری‌ها مهلک هستند، تصریح کرد: دامپزشکی استان گلستان این آمادگی را دارد که فروشندگان بومی در روستاها و بازارهای محلی را پس از هدایت به سمت رعایت اصول بهداشتی خود و محیط کار با عرضه گوشت کشتار شده در کشتارگاه ها ساماندهی کند.

این مقام مسئول احساس مسئولیت کارشناسان و نیروهای زبده شاغل و مستقر در کشتارگاه‌های دام و طیور که به شکل بی‌وقفه در حال نظارت بر کشتار صحیح و سالم هستند را یک ظرفیت مهم برای تأمین سلامت جامعه دانست و گفت: تهیه بورشور و آموزش‌های چهره به چهره از راهکاری اطلاع‌رسانی به شهروندان است که در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *