کارخانه تولید خوراک دام و طیور کرخه به بهره برداری رسید

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

کارخانه پنج هزار تنی خوراک دام و طیور شهرستان کرخه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال روز یکشنبه در آیینی به بهره برداری رسید.

فرماندار کرخه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در تولید دام و طیور گفت: کارخانه تولید خوراک دام دشت عبدالخان در ناحیه صنعتی کرخه و در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع مورد بهره برداری قرار گرفت.

محسن ستاری با بیان اینکه بهره برداری از این کارخانه ۳۰ فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد کرد، ادامه داد: افتتاح کارخانه تولید خوراک دام و طیور بر پایه علوفه در رونق بخشی به تولید دام و طیور در این شهرستان نقش کلیدی دارد.

وی افزود: ۱۹۸ طرح کشاورزی، دامداری، بهداشتی، ورزش و زیرساختی با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در شهرستان کرخه به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار کرخه با بیان اینکه زیرساخت‌های کرخه با سرعت در حال توسعه است، بیان کرد: هیچ یک از ۱۱۰ روستای این شهرستان تا پیش از دولت سیزدهم حتی یک متر هم آسفالت نداشتند که به همت دولت مردمی هم اکنون ۸۵ درصد کل روستاهای این شهرستان آسفالت شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر اجرای ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی، حدود ۴۲ کیلومتر مسیرهای ارتباطی فرعی روستایی در شهرستان کرخه در ۲ سال اخیر زیرسازی و آسفالت شده‌اند که این روند با قدرت ادامه دارد.

ستاری با اشاره به اهتمام مدیریت این شهرستان برای کمک به خانه دار شدن خانوارهای کم برخوردار گفت: ۲۲ مسکن مددجویی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد از جمله طرح‌هایی است که امروز در شهرستان کرخه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است.

این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

شهرستان کرخه دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و ۱۱۰ روستا و حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است؛ از ۱۱۰ روستای این شهرستان، ۶۹ روستا در بخش مرکزی و ۴۱ روستا در بخش شاوور قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *