۲۱ مرکز متخلف فرآورده‌های دامی در قزوین پلمب شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۲۱ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان به دلیل کشتار غیرمجاز عرضه فرآورده خام دامی، تاریخ منقضی و نبود شرایط توزیع پلمب شدند.

مهدی جلوخانی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۷ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید سال جاری از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت قزوین در شیوع بیماری های دام و طیور سبز است، اضافه کرد: با توجه به واکسیناسیون های رایگانی که در دام های سبک و سنگین استان انجام شده، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جلوخانی با بیان اینکه انجام آزمایش‌ها بر روی نمونه های دام و طیور بیمار به منظور تشخیص و درمان مناسب به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: در حال حاضر سه آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی بخش خصوصی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان قزوین فعالیت دارند.

این مسوول به وضعیت آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح پایش ها و نمونه برداری هایی که در کل استان قزوین انجام شده است، تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان گزارش نشده و امیدواریم این روند تا پایان سال تداوم یابد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین بیان کرد: هر ساله در ایام منتهی به سال و نزدیک به عید نوروز گروه‌های نظارت به صورت شبانه روزی در قالب تیم‌های سه نفره در حال فعالیت هستند تا در این روزها که مسافران رفت و آمد زیادی به استان دارند، تمرکز بیشتری بر روی رستوران های بین راهی صورت پذیرد.

جلوخانی افزود: کنترل و نظارت‌هایی نیز بر رستوران‌های داخلی، کشتارگاه‌های دام و طیور و واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی همانند قصابی ها و مرغ فروشی ها در استان انجام شده که در صورت بروز هرگونه تخلف برخوردهای قانونی اعمال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی قزوین با بیان اینکه نیازمند تامین منابع انسانی برای پوشش نظارت ها در سطح استان هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش های الموت غربی، شرقی و طارم سفلی با کمبود نیرو مواجه هستیم و با توجه به اینکه تخلفات عدیده ای در نقاط مختلف استان روی می دهد، باید این خلاها با هدف تضمین سلامت غذایی برای مصرف کننده برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *