جوجه‌ریزی ۵۸۰ هزار قطعه‌ای در بهار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون اداره دامپزشکی شهرستان بهار از ۵۸۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها و واحدهای فعال پرورش طیور این شهرستان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبر داد.

مهدی قنبری اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در ماه اخیر نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته و این درحالیست که میزان جوجه ریزی واحدهای پرورش طیور صنعتی در شهرستان در اردیبهشت ماه سال‌جاری، حدود ۳۰ درصد نسبت به جوجه‌ریزی در فروردین ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای پرورش طیور صنعتی شهرستان اعم از مزارع پرورش مرغ مادر، تخمگذار، نیمچه گوشتی و پرورش بوقلمون دارای مسئول فنی و بهداشتی بوده و بر فعالیت بهداشتی این واحد ها توسط مسئولان فنی و کارشناسان اداره دامپزشکی نظارت می ‌شود.

قنبری افزود: تمامی واحدهای پرورشی شهرستان، پس از دریافت تأییدیه های لازم از اتحادیه تعاونی مرغداران و مسئول فنی و بهداشتی واحد، نسبت به درخواست صدور مجوز جوجه ریزی از اداره دامپزشکی شهرستان اقدام کرده و پس از تأیید این مجموعه نسبت به انجام جوجه‌ریزی و آغاز فعالیت واحد در دوره پرورشی جدید اقدام می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بهار، قنبری در پایان خاطرنشان کرد: خروج هرگونه طیور زنده از مرغداری به مقصد کشتارگاه حتما باید توسط خودرو های مجاز و پس از دریافت مجوزهای بهداشتی، قرنطینه‌ای صورت گیرد  و مسئولان فنی و بهداشتی کشتارگاه‌ها پس از دریافت مجوز از خودرو ها و ثبت تأیید تخلیه آن در سامانه قرنطینه، نسبت به انجام کشتار طیور دریافتی در کشتارگاه اقدام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *