تولید گوشت سفید در کشور افزایش می‌یابد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید گوشت سفید در سطح کشور افزایش می‌یابد بر لزوم تکمیل زنجیره تولید این محصول تاکید کرد.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد صبح یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر در شمال استان بوشهر در جمع خبرنگاران با تقدیر از همه تلاشگران عرصه کشاورزی اظهار داشت: به مناسبت ایام الله دهه فجر در شهرستان گناوه حضور یافتیم و تعدادی از پروژه‌های در حال ساخت بازدید شد و روز گذشته نیز یکی از واحدهای مهم حلقه‌های زنجیره طیور، واحد مرغ مادر، در گناوه به بهره‌برداری رسید.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان بوشهر از نظر اقلیم، ارتفاع و شرایط آب و هوایی وضعیت مناسب برای پرورش طیور داراست.

وی گفت: استان بوشهر از استان‌هایی است که مازاد بر مصرف خود گوشت سفید تولید می‌کند و یک ظرفیتی است که می‌توان از آن برای تولید گوشت سفید کشور استفاده کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: علیرغم ظرفیت تولید مناسب در زمینه واحدهای مربوط به مرغ مادر و کارخانه‌های جوجه کشی در استان بوشهر اما کار کمتری صورت گرفته بود که خوشبختانه با تغییر رویکرد و بهبود شرایط، شاهد رشد محسوسی هستیم.

وی ادامه داد: سایر مراکز مرغ مادر و حلقه‌های جوجه‌کشی که جزو نیازهای منطقه است باید در آینده با تلاش همکاران در این استان بیشتر توسعه پیدا کند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تلاش ما در سطح ملی این است که بتوانیم تولید گوشت به خصوص تولید گوشت سفید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا در سطح ملی در ارتباط با گوشت سفید، این تلاش در حال انجام است و تعدادی از واحدهای مرغ مادر و گوشتی در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه حلقه‌های بالادستی مانند مراکز مرغ مادر و مرغ اجداد توسعه بسیار خوبی پیدا کره است و در راستای تأمین امنیت غذایی کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *