تولید فقط ۲۰۰هزار تن از علوفه مورد نیاز خراسان شمالی در استان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط حدود ۲۰۰ هزار تن از علوفه مورد نیاز خراسان شمالی در این استان تولید می شود.

وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میزان نیاز استان به علوفه سالی حدود ۷۶۰ هزار  تن است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت و تولید علوفه دامی در این استان افزایش نداشته است، افزود: متاسفانه خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی سبب شده تا به این هدف دست نیابیم.

صباغ ادامه داد: مهمترین علوفه ای که در این استان کشت و تولید می شود جو است که تولید آن به حدود ۷۴ هزار تن می رسد.

وی تاکید کرد: کشت گیاهان علوفه ای کم آب طلب همچون سورگوم یکی از اهداف این سازمان برای افزایش تولید این محصول است که کلاس های آموزشی و ترویجی نیز در این خصوص برای کشاورزان برگزار شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون زمان کشت سورگوم در استان آغاز شده است که امیدوار هستیم تا کشاورزان نسبت به کشت این محصول به جای کشت گیاهان پرآب طلب همچون هندوانه، گوجه فرنگی و … اقدام کنند.

حمید نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه فقط ۱۷ درصد از نیاز علوفه ای خراسان شمالی در این استان تولید می شود.

وی گفت: میزان مصرف گیاهان علوفه ای در این استان ۷۶۰ هزار تن است که از این میزان، ذرت دانه ای ۱۱۰ هزار تن، جو ۲۵۰ هزار تن و سویا ۷۰ هزار تن است.

نامور افزود: میزان تولید جو در این استان حدود ۷۴ هزار تن و گیاهان علوفه ای ۴۰ هزار تن است که این میزان نیاز ۱۷ درصد از دام و طیور استان را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *