توزیع ۶۸۰ تن گوشت قرمز منجمد در لرستان تا پایان سال

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون بازرگانی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: ۱۸۰ تن گوشت قرمز منجمد در استان ذخیره شده و به همراه ۵۰۰ تن محموله جدید؛ تا پایان سال به منظور تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی توزیع می شود.

حسین میردریکوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع سهمیه ۵۰۰ تنی گوشت قرمز منجمد در استان از بهمن ماه آغاز شد که تاکنون ۳۲۰ تن توزیع شده و ۱۸۰ تن مابقی نیز به همین منظور در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و معتمد قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این سهمیه جدید ۵۰۰ تنی نیز تا پایان سال در استان توزیع خواهد شد که این امر التهاب کاذبی را که برخی سودجویان و قصابی ها در خصوص گوشت قرمز ایجاد کرده اند برطرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه گوشت قرمز به میزان کافی در استان وجود دارد بیان کرد: گوشت های قرمز منجمد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و مربوط به دام جوان است در حالیکه بسیاری از قصابی ها گوشت گرم دام پیر را عرضه می کنند.

میردریکوند اضافه کرد: ‌قیمت هر کیلوگرم از این گوشت ها بسته به نوع، از ۱۲۳ تا ۱۵۵ هزار تومان و شامل بره ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرمی و گوساله ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرمی می باشد که نشان می دهد این گوشت مربوط به دام جوان و بسیار با کیفیت است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۶۰ تن گوشت قرمز در لرستان مصرف می شود بیان کرد: علاوه بر توزیع گوشت قرمز منجمد دربیش از ۱۲۰ فروشگاه زنجیره ای استان تمامی فروشگاه های معتمد و بزرگ محله ای که متصل به سامانه ” کابوک” هستند این کالای اساسی را توزیع می کنند.

وی تاکید کرد: تا رسیدن قیمت این کالا به نرخ تعادل، عرضه ادامه خواهد داشت و در حال حاضر نیز کمبود گوشت قرمز در استان وجود ندارد بنابراین افزایش قیمت خودسرانه تخلف محسوب و با متخلفان برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *