بیش از ۳۶۰۰ راس از دام‌های روستاییان خدابنده واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق محروم شهرستان برگزار و واکسیناسیون بیش از سه هزار و ۶۰۰ راس از دام‌های روستاییان انجام شد.

اسماعیل منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای آقاچقلو ، امیرلو ، سیدمحمد ، زرزر و بلگه شیر شهرستان خدابنده برگزار شد.
وی گفت: در این راستا سه گروه دامپزشکی شامل ۹ نفر با مشارکت بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی با محوریت محرومیت زدایی و مبارزه با بیماری های دامی در روستاهای تابعه شهرستان جهت واکسیناسیون دام حضور یافتند.
منصوری افزود: حضور مستمر دامپزشکی و اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم شهرستان خدابنده و بررسی مشکلات دامداران و ارائه خدمات رایگان باعث ایجاد رضایتمندی مردم در این مناطق شده است.
منصوری اظهار کرد: در این رزمایش جهادی تعداد سه هزار و ۳۶۳ رأس دام سبک و ۲۶۰ رأس دام سنگین و هزار و ۵۴۸ قطعه طیور بومی واکسینه شدند و معاینه رایگان دام در روستاها انجام شد.
وی گفت: در طول برگزاری این اردوی جهادی دامپزشکی، کارگاه آموزشی و ترویجی بیماری های مشترک بین انسان و دام جهت بهره برداران برگزار شد.

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان خرمدره
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در خرمدره خبر داد.
مهدی حیدری با بیان اینکه در این طرح یک گروه ثابت و ۲ گروه سیار فعالیت دارند، افزود: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بیش از ۴۹ واحد تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان در دو شیفت صبح و بعدازظهر به مدت ۳۲ روز فعالیت می‌کنند.
حیدری بیان کرد: برای نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ و عسل از تمام واحدهای شهرستان در این ایام بازدید می شود و تمام فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم خواهد شد.
وی گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۲۴۳۵۵۲۹۰۹۱ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *