بهره برداری از واحدهای تولید ۳۲۰ هزار قطعه مرغ مادر در خراسان شمالی تا یک سال آینده

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از بهره برداری واحدهای تولید ۳۲۰ هزار قطعه مرغ مادر در این استان تا یک سال آینده خبر داد.

محمد محمدزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از کالاهای اساسی در استان ما تامین گوشت مرغ است، گفت: باید با توجه به رشد سرانه جمعیت، رشد تولید را نیز داشته باشیم و همه زیرساخت‌های تولید گوشت مرغ در استان ایجاد شده است.

وی افزود: امسال برای تولید حدود ۴۰۰ هزار قطعه مجوز مرغ مادر صادر شده و تا کنون  ۸۰ هزار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال احداث است که تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد زاده ادامه داد: سه کشتارگاه طیور در استان وجود دارد که توانسته ایم ظرفیت کشتار را در این کشتارگاه‌ها را به ۷۰ تُن افزایش دهیم که این امر کمک بزرگی برای مرغدار است تا کار خود را به راحتی انجام دهد.

وی در ارتباط با واحدهای پرورش مرغ گوشتی نیز اظهار کرد: اکنون ظرفیت تولید مرغ گوشتی سه میلیون و ۳۰۰ قطعه است که با اقداماتی که انجام شده امیدوار هستیم تا پایان سال به چهار میلیون قطعه برسد.

این مقام مسئول بیان کرد: با افزایش سرانه، مصرف نیز افزایش می‌یابد، بنابراین باید بتوانیم واحدها را افزایش دهیم و زنجیره ‌هایی که نیاز است برای تولید گوشت مرغ تکمیل شود.

وی توضیح داد: ۱۱۸ واحد مرغداری در خراسان شمالی وجود دارد که در آن سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ پرورش داده می‌شود و تا شهریورماه حدود ۱۰۰ هزار قطعه مرغ توسط واحد تولیدی مرغِ اتکا جوجه ریزی آن انجام خواهد شد و ۳۰۰ هزار قطعه دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *