آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی از ۲۰ اسفند/ فرآورده‌های خام دامی از مراکز معتبر تهیه شود

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۲۰ اسفند ماه آغاز می شود و  تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود و  تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ تداوم دارد که در آن، اکیپ‌های ثابت و سیار به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

در حوزه تأمین و تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی نظارت‌های لازم در زمینه تولید، فرآوری، توزیع و عرضه انجام می‌شود تا محصولی سالم، با کیفیت و بهداشتی به دست مردم برسد.

بنابر اعلام این سازمان تمامی مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح استان شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته‌بندی، سردخانه‌های نگهداری، مراکز عرضه (قصابی، مرغ فروشی، لبنیات، سوپر پروتئین)، رستوران‌های بین‌راهی و درون‌شهری، هتل‌ها و آشپزخانه‌ها مشمول این طرح بوده و به صورت مستمر توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازدید و کنترل قرار خواهند گرفت.

 به هموطنان توصیه می‌شود محصولات و فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی در سطح کشور تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ به بازرسان دامپزشکی اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *