۴۲۰ پرونده تخلف دامپزشکی در اردبیل تشکیل شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی اردبیل از تشکیل ۴۲۰ پرونده تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی این استان و ارسال آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی در سال جاری خبر داد.

بهلول تکلوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی تعدادی از این پرونده‌ها منجر به پلمب ۳۰ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شده است.

وی افزود: در سال جاری ۱۷ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و ۱۷۲ هزار راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و پس از طی فرایند نظارت بهداشتی دامپزشکی وارد چرخه مصرف شده است.

وی همچنین به انجام ۴۹ هزار و ۳۱۷ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و ضبط و امحای بیش از ۲۱۲ تن فرآورده خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در این مدت اشاره کرد و گفت: از شهروندان انتظار داریم به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی همیار خادمین خود در اجرای طرح بزرگ نظارتی دامپزشکی در استان بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا موارد مشکوک در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را با شماره تلفن های ۱۵۱۲ و ۳۳۳۹۴۸۰۰ گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان به شهروندان توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود را به‌صورت بسته‌بندی کد دار تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هنگام خرید مرغ به تاریخ تولید، انقضاء و پروانه بهداشتی دامپزشکی و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و همچنین لیبلی که به همین منظور در قسمت ساق و سردست لاشه الصاق می‌شود، دقت لازم و کافی داشته باشند.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ، همچنین ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *