بیش از ۲۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی ضبط شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکنون در این استان کشف شد.

دکتر محمد فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این فرآورده ها در جریان سه هزار و ۴۲۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و برای انجام نمونه برداری به آزمایشگاه ارسال شده‌ است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۱۷۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۱۵ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، ۱۹ مورد نمونه برداری و ۱۵ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌ است.

فتاحی گفت : ۱۲ هزار و ۴۲۹ راس دام سبک از ابتدای اجرای این طرح(۲۷ اسفندماه سال جاری) در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و بیش از ۲۲۹ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌ است.

وی افزود: یک‌هزار و ۵۰۹ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و ۳۷۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به ضبط تعداد ۲۸۵ راس لاشه دام سبک و سنگین اظهار کرد: پنج هزار و ۳۴۰ کیلوگرم لاسه دام سبک و سنگین به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در این طرح در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌ است.

فتاحی گفت: یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۷۳ قطعه طیور از ابتدای اجرای این طرح تا کنون در کشتارگاه های طیور استان مرکزی کشتار و ۲ هزار و ۵۸۵ تن گوشت مرغ در این کشتارگاه‌ها استحصال شده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۸۹ قطعه طیور به وزن ۱۹ هزار و ۱۱ کیلوگرم در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه ۱۳ اسفند ماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

فتاحی افزود: ۵۶ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *