یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در لرستان داشته‌ایم

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان داشتیم.

صادق اسدالهی نوزدهم فروردین ماه در ستاد تنظیم بازار لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اولین مشکل ما گرانی جوجه یک روزه است که نسبت به گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کمبود نهاده‌های سویا و ذرت و ابهام در قیمت، گرانی دارو، کارگری و عدم اعلام قیمت نرخ مصوب نیز جز عواملی است که تمایل مرغداران را برای جوجه‌ریزی کاهش داده است.

اسدالهی افزود: در فصول گرم به عوامل فیزیکی رشد طیور ۲۰ درصد کمتر از زمستان است که با بالای سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی نیاز ما برطرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: موردی که مرغدار را رنج می‌دهد این است که بعد از مردمی‌سازی سرمایه در گردش مرغداری پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده که این موضوع اخیراً نیز افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تحویل نهاده توسط شرکت‌های واردکننده نهاده که گاهاً با تأخیر دو تا سه ماهه روبرو است، به عنوان مثال مرغدار مرغش را پرورش و به بازار وارد کرده که باعث شده به سمت پسماند دیگر مرغداری‌ها برود که باعث افزایش بیماری‌ها می‌شود.

اسدالهی تصریح کرد: از بازه زمانی دهم تا بیستم اسفند ماه از میزان جوجه‌ریزی که باید ۳۰ میلیون قطعه در کشور باشد به کمتر از پنج میلیون قطعه رسید و ۳۵ درصد کمتر از نیاز کشور جوجه‌ریزی انجام شده و لرستان نیز از این دایره خارج نبوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: جوجه‌ریزی ما در اسفندماه حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بوده و این مشکل در استان ما از ابتدای سال تا الان یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که امیدواریم به حالت نرمال برگردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *