دامپزشکی خراسان شمالی به ۹۲۰ تخلف بهداشتی رسیدگی کرد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال ۹۲۰ تخلف بهداشتی در بازرسی‌ها کشف و ۱۳۲ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

حمید رمضانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته بیش از هزار و ۱۱۰ تُن فرآورده غیربهداشتی از مراکز تحت نظارت و کشتارگاه های دام و طیور استان کشف و بیش از ۳۴۸ هزار کیلوگرم فرآورده معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال حدود ۵۱ هزار نوبت بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان انجام شد و در این بازدیدها ۷۸۶ هزار و ۱۹۴ کیلوگرم فرآورده کشف و ضبط و ۲۳ هزار و ۴۳۶ کیلوگرم فرآورده معدوم شد.

رمضانی با اشاره به بازدیدها از کشتارگاه های استان گفت: در این مدت ۵۹ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه های دام کشف و در کشتارگاه های طیور ۲۶۵ هزار و ۱۴۲ کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شد.

مبارزه با بیماری های دامی

رمضانی در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: پارسال ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار راس دام تحت پوشش قرار گرفت که نسبت به سال ماقبل آن ۵.۴ درصد افزایش یافت و بیش از ۸۰ درصد برنامه پیش بینی سالانه محقق شد.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۹۸۴ هزار راس دام استان در سال گذشته علیه بیماری های مشترک شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز (تب مالت) مایه کوبی شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در این مدت با مایه کوبی بیش از هشت میلیون راس دام، مبارزه و پیشگیری از بیماری های اختصاصی دام انجام شد، این مایه کوبی علیه بیماری های آبله، تب برفکی، انتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، تیلریوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۰۴ هزار راس دام علیه انگل های خارجی سمپاشی و حمام داده شد و ۹۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع اماکن دامی سمپاشی شد.

خراسان شمالی قطب دامپروری و دامداری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *