واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در زنجان آغاز شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی زنجان گفت: مرحله دهم طرح رایگان واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد.

امین الله وردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌ های دامی و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، طرح واکسیناسیون طیور روستایی در مرحله دهم اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل تا ۱۵ فروردین سال آینده با مشارکت اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی استان زنجان اجرا می‌شود.

الله وردی هدف از اجرای این طرح را کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحدهای صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی بیان کرد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی زنجان ادامه داد: واکسیناسیون طیور روستایی با استفاده از توان فنی، تخصصی، نظارتی و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان زنجان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای موثر این طرح عظیم، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و روستاییان به توصیه‌های کارشناسان دامپزشکی قبل از واکسیناسیون و حین واکسیناسیون توجه و با دامپزشکان همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *