نیاز مبرم گلستان به کشتارگاه‌های صنعتی دام/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی گلستان بر نیاز مبرم استان جهت سرمایه‌گذاری برای احداث کشتارگاه صنعتی دام تأکید کرد و گفت: احداث کشتارگاه‌های جدید و افزایش ظرفیت از کشتار غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

علی کاووسی صبح روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت گلستان به لحاظ برخورداری از کشتارگاه‌های صنعتی طیور مطلوب است، اظهار کرد: در حوزه کشتارگاه‌های صنعتی دام با کاستی‌هایی مواجه هستیم که باید در این خصوص رویه جذب سرمایه‌گذار را در پیش بگیریم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان جلوگیری از کشتار غیرمجاز را یکی از اولویت‌های دامپزشکی استان برشمرد و ادامه داد: ساماندهی کشتارگاه‌های دام یکی از مهمترین راهکارهای برخورد با این موضوع است که به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است.

وی با اشاره به بازدیدهای متعدد دست‌اندرکاران دامپزشکی با همراهی مدیرکل تعزیرات حکومتی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دیگر مسئولان گلستان از کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان، افزود: در حال حاضر سه کشتارگاه صنعتی و ۶ کشتارگاه سنتی دام در استان وجود دارد.

تشکیل ۸۰ پرونده قضایی کشتار غیرمجاز دام در گلستان

کاووسی با تأکید بر اینکه احداث یک کشتارگاه در غرب و دو کشتارگاه در شرق استان می‌تواند برای تکمیل زنجیره دامپروری و دامداری استان کمک بسیاری کند، خاطرنشان کرد: در همه کشتارگاه‌های استان نظارت‌های شرعی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد و هم استانی‌ها با اطمینان گوشت دام و طیور عرضه شده از مسیر دامپزشکی را در چرخه روزانه غذایی خود مصرف کنند.

وی با بیان اینکه کارکنان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه‌ها حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا گوشت سالم و با کیفیت از کشتارگاه خارج شود، تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه قضا از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۸۰ مورد پرونده قضائی در استان برای افرادی که اقدام به کشتار غیربهداشتی دام در مکان‌های غیرمجاز و حاشیه شهرها می‌کنند تشکیل شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان مبارزه با کشتار غیرمجاز را تنها وظیفه یک اداره مانند دامپزشکی ندانست و اضافه کرد: این اقدام علاوه بر احساس مسئولیت شهروندان در اطلاع رسانی در خصوص معرفی محل های غیرمجار، همت استانی و هماهنگی‌های بین بخشی می‌طلبد و نیازمند حمایت مجموعه استانداری و همچنین دستگاه قضایی است و قطعاً از عهده یک دستگاه برنمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *