راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی در رزن

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

کشتارگاه صنعتی پروتئین ماکیان الوند واقع در اراضی روستای چورمق رزن با حضور استاندار همدان و هیات همراه و مسئولان شهرستان رزن افتتاح شد و به بهره‌براری رسید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن در حاشیه افتتاح این کشتارگاه گفت: کلنگ ساخت کشتارگاه صنعتی شرکت پروتئین ماکیان الوند در اردیبهشت 95 در اراضی روستای چورمق شهرستان رزن با حضور استاندار وقت همدان به زمین زده شده است.

بهروز شیرزادی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 1395 در زمینی به مساحت ۲۹ هزار و ۷۵۶ مترمربع و با 6530 مترمربع زیربنا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای این طرح اعتباری افزون بر 650 میلیارد ریال بوده که از این میزان اعتبار، 210 میلیارد ریال به تسهیلات بانکی و 350 میلیارد ریال آورده متقاضی اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع 210 میلیارد ریال تسهیلات طرح فوق 80 میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی و 130 میلیارد ریال آن از محل صندوق اشتغال روستایی پرداخت شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای 210 نفر شرایط اشتغال پایدار مسقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

شیرزادی یادآور شد: کشتارگاه صنعتی شرکت پروتئین ماکیان الوند با تجهیزات مدرن هر ساعت 2500 قطعه مرغ را کشتار و بسته بندی کرده و تا 5000 قطعه قابل افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی این کشتارگاه خاطرنشان کرد: عرضه گوشت مرغ با کیفیت در سراسر کشور و زمینه سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره گیری از امکانات سردخانه ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان مرغداران منطقه و تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و کشتار متمرکز را از جمله اهداف  احداث و راه اندازی این پروژه در شهرستان می‌توان برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان رزن، شیرزادی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این کشتارگاه نیاز های شهرستان رزن و درگزین  به گوشت طیور تامین و مازاد آن به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *