مایه‌کوبی بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک در بخش چلو شهرستان اندیکا

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت:بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک در بخش چلو شهرستان اندیکا در ۲۰۰کیلومتری شمال شرق خوزستان در مدت زمان ۲ شبانه روز در قالب رزمایش جهاد دامپزشکی استان علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی و دام‌های بیمار این منطقه دورافتاده نیز معاینه و درمان رایگان شدند.

ناصر عسکری فرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مایه کوبی (واکسیناسیون) در راستای ارایه خدمات مضاعف به مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان با همکاری قرارگاه جهاد دامپزشکی انجام شد.

وی گفت:با توجه به حجم بالای دام عشایر در بخش چلو شهرستان اندیکا در راستای پیشگیری از بروز بیماری هاری در جامعه هدف، گروه‌های دامپزشکی خوزستان نیز در این رزمایش نسبت به مایه‌کوبی سگ‌های گله علیه بیماری هاری اقدام کردند.

سرپرست دامپزشکی خوزستان ادامه داد: شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و واگیر دامی، درمان بیماری‌های دام، واکسیناسیون دام سبک و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران از جمله اهداف مهم این رزمایش جهادی بود.

عسکری فرد افزود: دراین رزمایش ۶۰ نیروی متخصص شامل دامپزشک و پیرا دامپزشک از دامپزشکی استان و گروه های جهادی در قالب ۱۵ گروه عملیاتی شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه دام‌های موجود در مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان جزو ذخایر ارزشمند پروتیینی به شمار می‌روند ، هدف از برگزاری این رزمایش را خدمات‌رسانی بیشتر به جامعه هدف و پوشش دادن دام‌های مناطق سخت گذر و کم برخورردار برای ایجاد امنیت بهداشتی و تداوم امنیت در حفظ سرمایه دامی بیان کرد.

استان خوزستان ۳.۵میلیون راس دام سبک و ۴۰۰هزار راس دام سنگین دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *