جهادگران دامپزشک ۱۳۰۰ راس دام روستاییان قزوین را واکسینه کردند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: جهادگران دامپزشک یک هزار و ۳۰۰ راس دام سبک و سنگین روستاییان قزوین را به طور رایگان واکسینه کردند.

دکتر مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: جهادگران دامپزشک استان قزوین در قالب ۲ اردوی جهادی خدمات خود را به دامداران و اهالی روستاهای سفیده کش و بند زویار ارایه دادند.

این مسوول گفت: در قالب این اردوهای جهادی ۱۰۰ راس دام سنگین و همچنین هزار و ۲۰۰ راس دام سبک را علیه بیماری ها واکسینه کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: در جریان این اردوهای جهادی همچنین هشت قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۱۷۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: در این اردوهای جهادی، جهادگران دامپزشک ضمن واکسینه کردن دام های روستاییان، جایگاه دام ها را نیز علیه انگل های خارجی سم پاشی کردند.

جلوخانی با بیان اینکه در خلال برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی استان قزوین در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار دوره های آموزشی نیز برای دامداران برگزار می شود، اظهار کرد: در اردوهای یاد شده برای ۲۵ تن از دامداران روستاهای یاد شده دوره آشنایی با بیماری های مشترک دام و انسان و روش های مقابله با آنها برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *