سیستم پیش‌سرد کشتارگاه دام دشت آزادگان راه‌اندازی شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس اداره دامپزشکی دشت آزادگان گفت: سیستم پیش‌سرد کشتارگاه دام دشت آزادگان با صرف پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

محمدجواد مهدوی اصل روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سیستم پیش سرد کشتارگاه دام در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از جمله بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب مالت و همچنین تضمین سلامت گوشت قرمز استحصالی بهره‌برداری شد.
وی افزود: این سیستم در مکانی با ۶۰ متر مکعب راه اندازی شده و دارای ظرفیت نگهداری افزون بر ۵۰ لاشه دام سبک و سنگین را دارا است.
رییس اداره دامپزشکی دشت آزادگان سرد کردن فوری گوشت به دلیل فاسد شدن سریع آن در مراحل بعد از ذبح دام در کشتارگاه را الزامی و خاطرنشان کرد: کشتارگاه دام باید دارای اتاق پیش سرد باشد، زیرا اتاق پیش سرد سبب کاهش افت وزن لاشه و همچنین کاهش تغییر رنگ آن بعد از کشتار می‌شود.

مهدوی‌اصل اظهارکرد: نگهداری گوشت قرمز تازه پس از کشتار دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا چهار درجه باعث تغییر در میزان اسیدیته گوشت و از بین رفتن بسیاری از عوامل بیماری زا از جمله عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از کشتار غیر مجاز دام در منازل و خرید گوشت فاقد مشخصات و برچسب دامپزشکی که به صورت غیر مجاز کشتار شده اند خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *