برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در ۱۲ روستای کردستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به آغاز اردوی جهادی این اداره کل در ۱۲ روستای استان از سوم خرداد، از دامداران و روستائیان خواست با اکیپ های اعزامی دامپزشکی همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، مجبتی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این برنامه که با مشارکت ۷۸ نفر از اعضای اکیپ های عملیاتی اداره کل دامپزشکی و به مناسسبت سوم خرداد روز ازادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: اکیپ ها ضمن مراجعه به روستاهای هدف، عملیات واکسیناسیون دام های سبک و سنگین و سم پاشی جایگاه را انجام داده و بدن دام ها را ویزیت می کنند.

به گفته وی در قالب این اردو، درمان دام های بیمار، واکسیناسیون طیور بومی و آموزش دامداران و روستائیان بصورت کاملاً رایگان انجام می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: روستاهای هدف برای برگزاری اردوی جهادی شامل زربنه در بانه، علی آباد گوندک در بیجار، قشلاق خداکرم شهرستان دهگلان، تازه آباد سردالان در دیواندره و انجمنه شهرستان سروآباد است.

ورمقانی اظهار کرد: شیلان آباد در سقز، روستاهای یونس آباد، قلعه شیخان و ماچکه سفلی در سنندج، کریم آباد علی وردی شهرستان قروه، کانی گشه کامیاران و روستای سردوش مریوان از دیگر روستاهایی است که این اردو در آنها برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *