رکورد جوجه ریزی در خراسان رضوی شکسته شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با تحقق بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان رکورد جوجه ریزی سال پیش شکسته شد.

حسن رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماسط طیور) که از سال ۱۳۹۷ فعال شده است بیشترین میزان جوجه ریزی خراسان رضوی طی ۶ سال اخیر در سال گذشته و به میزان ۱۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۷۶۰ قطعه ثبت شده است که رکورد این رقم با افزایش چشمگیر تولید امسال شکسته شده است.

وی اضافه کرد: امسال تا کنون ۱۱۰ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۷ قطعه جوجه ریزی در خراسان رضوی ثبت شده که تا چند روز پایانی سال این شمار به بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه خواهد رسید.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون روزانه به صورت میانگین ۴۱۰ هزار قطعه مرغ ذبح و به تبع آن حدود ۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید می شود گفت: روز گذشته ۴۴۵ هزار و ۹۸۶ قطعه مرغ به وزن ۸۵۰ تن ذبح شد که امروز وارد بازار می‌شود.

رستمی افزود: با توجه به وضعیت بسیار خوب جوجه ریزی در ماههای آخر امسال، میزان تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی طی ایام مباه مبارک رمضان و نوروز به میزان نیاز و گاه بیش از نیاز پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ذخیره سازی انجام شده گوشت مرغ توسط هتلها و رستورانها در مشهد و شهرستانهای خراسان رضوی انتظار ثبات در بازار مرغ طی ایام تعطیلات و روزهای سال جدید وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *